FRÅGOR & SVAR


Vad för tjänster utför PolSved AB?
Vi utför allt inom städ och bygg. Det enda vi inte utför är bygge/renovering/rengöring av skorsten. 
 

Var arbetar PolSved AB?
Vi arbetar runt om i hela Skåne. Byggprojekt utanför Skåne tar vi emot om övernattning erbjuds. 

Vad är viktigt att veta vid beställning av fönsterputsning?
Det är viktigt att beställa ifall fönsterputsningen ska vara ut- eller invändig eller båda,  ifall det finns spröjs och antal, samt storlek av fönster.

Vad behöver jag tänka på inför städningen?  
Du som kund behöver inte göra så mycket innan städningen. 

Är ni försäkrade?  
Ja, vi är försäkrade.

Hur betalar jag?  
Du får alltid fakuta och på den står våra bankuppgifter. Faktura för engångstäd får du oftast samma vecka. Vid regelbunden städning skickar vi ut en faktura en gång, sista dagen i månanden. Du kan välja själv att få fakutra via mail eller post. 

Vad händer om jag inte betalar i tid innan förfallodatum?
På varje fakuta finns ett förfallodatum samt information om vad som sker. Är fakturan fortfarande inte betald fyra dagar efter förfallodatum skickas fakutan igen med påminnelseavgift på 60 kr och nytt förfallodatum. Är inte fakutan betald senast fyra dagar efter det nya förfallodatum skickas en till faktura med ytterliggare påminnelseavgift på 60 kr och nytt förfallodatum. Påminnelseavgiften är du skylldig att betala. Därefter tas detta till Inkasso och Kronofogden om fakturan fortfarande inte är betald. 

Behöver jag vara hemma när ni kommer och arbetar?  
Vi rekomenderar att första gången vi kommer och arbetar kan det vara bra om ni är hemma. Ni kan då se hur vi arbetar samt ställa eventuella frågor. Om vi har kvitterat ut en nyckel behöver ni inte vara hemma resterande gånger, vi tar ansvar! 

Hur lång är uppsägningstid för städtjänster?  
Om ni av något skäl vill säga upp någon av våra städtjänster så gäller tre månaders uppsägningstid.

Jobbar ni på helgerna?  
Vi erbjuder våra tjänster sju dagar i veckan, dock under helger och röda dagar tillkommer en extra avgift på 10% av den totala kostnaden. 

Kan jag avboka en städtid?  
Ja, det kan ni göra. För att avboka en städtid behöver ni höra av er till oss via mejl eller telefon minst 24 timmar innan arbetat skulle påbörjats.

Vad händer om något skulle gå sönder?  
Vi har försäkring som täcker eventuella skador på egendom och person som vår personal orsakar. Skulle något mindre på egendomen gå sönder vid arbetet ersätter vi det också.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?  
I alla våra tjänster ingår alltid "100 % nöjd kundgaranti" vilket innebär att om ni mot förmodan inte blir nöjda med den 
utförda tjänsten så kommer vi och gör om detta moment igen omgånende, helt gratis. Vid städning har ni två dagar på er efter utförda städningen att anmäla detta så bokar vi så snabbt som möjligt tid då vi kan komma. När det gäller bygg så har man alltid på sig 10 års garanti. 

Vad händer ifall Skatteverket inte godkänner min ROT eller RUT-avdragsbegäran? 
I sådant fall måste du som köpare betala hela fakturans totala belopp själv.

loading...
loading...
loading...
loading...

KONTAKTA OSS OM DU INTE HITTAR DITT SVAR!